Вучыліся мастацтву кіраваць і выхоўваць. Курсы для куратараў прайшлі ў БДУ

26 Feb, 2019.

Курсы павышэння кваліфікацыі куратараў навучальных груп па адукацыйнай праграме “Выхаваўчая работа куратара БДУ: псіхолага-педагагічныя і арганізацыйна-метадычныя аспекты” прайшлі з 12 па 20 лютага. Удзел у праграме прынялі 24 куратары з факультэтаў і ўстаноў адукацыі БДУ.

У праграму навучання былі ўключаны практычныя і лекцыйныя заняткі, аргдзейнасныя семінары, трэнінгі, майстар-класы, круглы стол па актуальных пытаннях арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы са студэнтамі ў сучасных умовах. Навучальны працэс забяспечвалі прарэктар па выхаваўчай рабоце і сацыяльных пытаннях І. І. Янушэвіч, начальнік упраўлення выхаваўчай работы з моладдзю А. П. Багамазаў, загадчыца кафедры педагогікі і праблем развіцця адукацыі В. Л. Жук, начальнік Псіхалагічнай службы Р. П. Папок, загадчык кафедры фізвыхавання і спорту В. А. Каляда, намеснік дырэктара Студэнцкага гарадка па выхаваўчай працы Р. В. Пасрэднік, намеснік начальніка ўпраўлення па справах культуры А. І. Ігнатчык і інш.

20 лютага адбыўся круглы стол з удзелам прарэктара І. І. Янушэвіча, дэкана факультэта павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі Н. У. Манцуравай і начальніка УВРМ А. П. Багамазава. Кожны слухач меў магчымасць выказаць уласнае меркаванне па пытаннях арганізацыі выхаваўчага працэсу ў БДУ, падзяліцца ўражаннямі пра курсы і ацаніць працу выкладчыкаў, а таксама ўнесці прапановы па ўдасканаленні праграмы.

Прафесар В. Л. Жук: “Лічу падобныя курсы для куратараў навучальных груп вельмі важнымі ў сістэме павышэння кваліфікацыі выкладчыкаў. Яшчэ І. Кант склаў, што “два чалавечыя вынаходствы можна лічыць самымі складанымі: мастацтва кіраваць і мастацтва выхоўваць”. Сёння пытанні выхавання студэнцкай моладзі становяцца ўсё больш актуальнымі. Інфармацыйны бум, перагляд базавых каштоўнасцяў, лічбавая эканоміка, хуткія змены на рынку працы і знікненне шэрагу прафесій, павышаныя патрабаванні да асобаснага і прафесійнага развіцця спецыяліста – гэта сапраўдныя выклікі для кожнага маладога чалавека. У гэтых умовах патрабуюцца пісьменная падтрымка і дапамога студэнтам у іх асобасным развіцці і самарэалізацыі, праектаванні кар’еры, арганізацыі прадуктыўных зносін і інш.

В. Л. Жук

Мы з калегамі А. П. Багамазавым і М. П. Радзько праводзілі аргдзейнасны семінар “Шляхі ўдасканалення працэсу выхавання ў сучасным універсітэце” з выкарыстаннем актыўных прыёмаў. У рамках семінара адбыўся абмен досведам арганізацыі выхаваўчай работы ў навучальнай групе, былі праведзены праблемныя міні-лекцыі па актуальных пытаннях выхавання. Слухачы прэзентавалі нестандартныя, складаныя сітуацыі з уласнай куратарскай дзейнасці, прапанавалі шляхі іх вырашэння. У выніку калектыўнай рэфлексіі былі выяўлены праблемы і пытанні, якія выклікаюць найбольшыя цяжкасці ў дзейнасці куратара: Як стымуляваць і матываваць студэнтаў да вучобы, навуковай працы? Як дапамагчы студэнтам гарманічна спалучаць вучобу і мастацка-творчую дзейнасць, спорт, хобі? Якія эфектыўныя метады працы з замежнымі студэнтамі? Якія формы ўзаемадзеяння з бацькамі студэнтаў? Ці эфектыўныя бацькоўскія сходы ва ўмовах універсітэта? Як дапамагаць студэнтам, якія губляюць цікавасць да вучобы і будучай працы? Падчас праблемных міні-лекцый, калектыўнай працы ажыццяўляўся пошук адказаў на пастаўленыя пытанні.

Вельмі хачу падзякаваць куратарам за сумесную працу. Гэта была вельмі актыўная, зацікаўленая, патрабавальная і разам з тым добразычлівая аўдыторыя! Спадзяюся, што такія курсы дапамогуць усім нам у працы і зносінах са студэнтамі не толькі ў пазааўдыторны час, але і на навучальных занятках. Жадаю ўсім нам поспехаў!”

Старшы выкладчык кафедры класічнай філалогіі філалагічнага факультэта БДУ, слухача курсаў Ю. А. Сядзініна-Баркоўская: “Мой стаж працы ў якасці куратара вельмі невялікі – усяго другі год. Таму я вельмі хвалююся, ці ўсё раблю правільна, і для мяне важна арганізаваць працу куратара найбольш прадуктыўна. Калі я толькі пачынала працу са сваёй групай, мне ўвесь час успаміналася легенда пра кітайскую багіню Гуаньінь, якой Буда дараваў адзінаццаць абліччаў, каб прыслухоўвацца да маленняў усіх, хто пакутуе, і тысячу рук, каб дапамагаць усім, хто мае патрэбу.

Ю. А. Сядзініна-Баркоўская (у цэнтры)

Але я вось просты чалавек, і на мне ляжыць велізарная адказнасць за маіх студэнтаў! Таму я вельмі ўдзячная арганізатарам за такія цікавыя і патрэбныя курсы. На занятках я атрымала вычарпальную інфармацыю па пытаннях, якія мяне цікавяць. Больш за тое, я вельмі добра адчула, што мне заўсёды гатовыя прыйсці на дапамогу выдатныя прафесіяналы УВРМ, Псіхалагічнай службы БДУ, захопленыя і добразычлівыя ўдзельнікі студэнцкіх арганізацый і, вядома, калегі-куратары. За час заняткаў мы сталі адной згуртаванай камандай, актыўна дзяліліся досведам працы, разам імкнуліся знаходзіць аптымальныя рашэнні для самых вострых і важных праблем дзейнасці куратара. Вялікае дзякуй арганізатарам курсаў, якія здолелі стварыць такую дзівосную атмасферу зычлівасці, крэатыўнасці і супрацоўніцтва”.

Вольга МАРОЗАВА

print

Вам таксама можа спадабацца: