Першы крок да раскрыцця патэнцыялу. Школа прадпрымальніцтва “Уласная справа” вядзе набор вучняў школ і студэнтаў ВНУ (+відэа)

23 Sep, 2016.

big

Любоў Шумская з ввыпускнікамі ЦРМП БДУ Кавалёвай Настассяй і Дашкевічам Валянцінам

У цэнтры развіцця моладзевага прадпрымальніцтва эканамічнага факультэта БДУ прайшлі дні адчыненых дзвярэй школы “Уласная справа”. 14 верасня школа распавяла пра сваю дзейнасць вучням агульнаадукацыйных школ, а 15 верасня яе наведалі студэнты ВНУ. У мерапрыемстве таксама прынялі ўдзел і выкладчыкі школы – вядомыя беларускія прадпрымальнікі, якія распавялі студэнтам пра дзейнасць школы. Мы пагаварылі з кіраўніком ЦРМП Шумскай Любоў’ю Іванаўнай пра школу прадпрымальніцтва “Уласная справа” і даведаліся, што навучанне дае студэнтам.

-Распавядзіце, з чаго пачалася дзейнасць цэнтра? Якія задачы ён выконвае?

-У 2005 годзе ў структуры БДУ быў створаны Інстытут сістэмных даследаванняў праблем моладзі. А ў 2015 годзе ён быў пераназваны ў цэнтр развіцця моладзевага прадпрымальніцтва. Гэта адбылося таму, што з 2006 года мы пачалі разглядаць праблемы прафесійнай сацыялізацыі моладзі і прадпрымальніцкай дзейнасці як нашы ключавыя задачы. З аднаго боку, мы яе рэалізоўвалі пасродкам правядзення даследаванняў па заданні міністэрства адукацыі, дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях,  міністэрствы працы і сацыяльнай абароны і г.д., усяго ў нас  выканана 8 даследчых прац такой праблематыкі. А з іншага боку, як прыкладны аспект працы мы стварылі школу моладзевага прадпрымальніцтва “Уласная справа”. Яна існуе з  2006 года. Сёлета мы ажыццяўляем ужо 11-ы набор.

shumskaya-2-Як бы вы вызначылі галоўную мэту школы прадпрымальніцтва “Уласная справа”?

-Наша галоўная мэта – асобасна-прафесійнае станаўленне навучэнскай і студэнцкай моладзі. Інакш кажучы, прафесійная сацыялізацыя моладзі – гэта наша задума. Калі пераходзіць ад  мэты да задач, то мы бачым іх у тым, каб пасродкам дадатковай адукацыі  забяспечыць магчымасць заглыблення нашай навучэнскай і студэнцкай моладзі ў сутнасць і асновы новых эканамічных адносін, якія складаюцца ў дадзены момант у свеце.

-Як бы вы апісалі вашага студэнта? Каму будзе цікава ў вас вучыцца?

-Па гэтай тэме мы праводзілі даследаванне на дзвюх выбарках. Для аналізу праводзілі даследаванні каштоўнасных арыентацый, матываў, інтарэсаў, лідарскіх здольнасцяў нашай моладзі ў школе і ўніверсітэце, і такія ж даследаванні мы праводзілі на нашых вучняў. І ў выніку маніторынгавага даследавання мы прыйшлі да выразнай высновы пра тое, што да нас прыходзяць дзеці, якія валодаюць лідарскім патэнцыялам, ініцыятывай, самастойнасцю і перадумовамі да гатоўнасці выбудаваць сваё самастойнае жыццё і дзейнасць. Але, натуральна, яны самі ўсведамляюць, чаго ім бракуе для самарэалізацыі ведаў, а часам яны самі не ўсведамляюць свае ўтоеныя здольнасці. Нашы дзеці развіваюць свой патэнцыял, і ён выяўляецца больш выразна ў наступных паказчыках: каштоўнасная скіраванасць, прадпрымальніцкі патэнцыял, камунікатыўныя здольнасці, арганізатарскія здольнасці і лідарская эфектыўнасць. Гэтыя індыкатары мы вымяралі на прыкладзе кантрольнай групы г. зн. звычайных школьнікаў і студэнтаў і студэнтаў школы “Уласная справа”. І, калі мы правялі аналіз атрыманых дадзеных, мы атрымалі вельмі пераканаўчыя, статыстычна доказныя дадзеныя пра тое, што калі для сярэднестатыстычнага школьніка і студэнта характэрны сярэдні ці троху вышэй за сярэдні ўзровень выяўленасці гэтых уласцівасцяў, то для нашых вучняў характэрны высокі ўзровень гэтых паказчыкаў. Найбольшы парыў назіраецца ў каштоўнаснай скіраванасці і ў камунікатыўных здольнасцях. Гэта кажа пра тое, што за час навучання нашы студэнты вучацца зносінам, самастойным выступленням, трымаць удар, прымаць рашэнні, абараняць сваю пазіцыю. На гэта іх накіроўваюць выкладчыкі, бо ўвесь час навучанне ідзе ў рэжыме дыялогу, дыскусіі, і гэта прымушае студэнтаў быць мабілізаванымі. Таксама нашы дадзеныя паказваюць, што ў кантрольнай групе (звычайныя вучні і студэнты) самыя высокія кропкі – гэта ўпэўненасць у тым, што яны валодаюць неабходным патэнцыялам і лідарскімі здольнасцямі. Дзеці лічаць, што здольныя самі вырашыць любыя праблемы. А вось з камунікатыўнымі і арганізацыйнымі навыкамі ў іх праблемы. Гэта значыць, у нас існуе міф пра тое, што для працы прадпрымальнікам досыць проста зарэгістравацца, укласці грошы і чакаць, пакуль да цябе прыплыве яхта. А студэнты нашай школы – гэта тыя, хто першапачаткова  разумее, што не так усё проста, і ўсё-ткі трэба паспрабаваць вучыцца і паглядзець, што ім гэта дасць далей. І нашы студэнты нам кажуць: “У мяне была ідэя, але ў думках усё было ў нейкім хаосе і бязладна. Паслядоўнасць і логіку сваіх дзеянняў я не разумеў. А вось калі прайшоў навучанне ў школе, тое ўсё ўстала на свае месцы”.

-Чым адрозніваюцца праграмы для студэнтаў і школьнікаў?

-Адрозненні  ў праграмах ёсць, аднак іх няшмат. Бо мэтавае прызначэнне гэтых праграм рознае. У дачыненні да школьнікаў мы бачым задуму навучання перш за ўсё ў прафарыентацыйным кірунку. Мы робім упор менавіта на дзясяты клас, таму што вучань ужо гатовы вывучаць асновы эканомікі, і разам з тым ён знаходзіцца на стадыі прафесійнага самавызначэння. Што да студэнтаў, мы арыентуемся галоўным чынам на трэці курс, бо менавіта на гэтым курсе ідзе прафесійнае самавызначэнне ўжо ў профілі сваёй будучай прафесійнай дзейнасці, і ёсць сэнс вылучаць і рыхтаваць тую страту студэнцкай моладзі, якая сыдзе ў самазанятасць, бізнес, адкрые сваю справу. Таму зразумела, што студэнты могуць прыходзіць ужо з ідэяй, і яны разлічваюць на нас, звязваюць чаканні, што мы дапаможам яму зрабіць пралангацыю ідэй, г. зн. паказаць яму шлях, як ідэя можа ператварыцца ў камерцыйны прадукт і стаць асновай прафесійнай дзейнасці, у тым ліку прадпрымальніцкай. Таму студэнтам дададзены модуль менеджмент, г. зн. кіраўнічая дзейнасць. Выкладчыцкі склад і для студэнтаў, і для школьнікаў  аднолькавы. Мы часам практыкуем аб’яднаныя заняткі, бо некаторыя нашы знакамітыя выкладчыкі з прычыны сваёй занятасці не могуць прыходзіць некалькі разоў. Выкладчыцкі склад у нас падвойны: класічныя акадэмічныя выкладчыкі эканамічнага факультэта, такія як Кавалёў Міхаіл Міхайлавіч, Груша Аліна Уладзіміраўна, Драбышэўскі Сяргей Аляксандравіч, Шалай Ірына Дзмітрыеўна, Кухарэнка Артур Андрэевіч. Але галоўным чынам у нас выкладаюць дзейныя прадпрымальнікі: Канстанцін Жураўскі, Аляксандр Мікалаевіч Кныровіч, Марына Уладзіславаўна Рошчына, Віктар Ягоравіч Маргела, Аляксандр Пякарскі. У гэтых выкладчыкаў свой бізнес ці паспяховая кар’ера ў вядомых кампаніях, яны маюць зносіны на дзелавым узроўні і на практычных прыкладах забяспечваюць навучанне. У канцы навучання ўсе студэнты ствараюць і абараняюць свой праект – стартап. І, выпускаючыся, атрымліваюць сертыфікат пра навучанне дзяржаўнага ўзору.

-Як стаць студэнтам школы “Уласная справа”?

-Штогод у сярэднім у нас вучыцца каля 50 студэнтаў і 30-35 школьнікаў. Мы не праводзім ніякіх адборачных тэсціраванняў, проста натуральным чынам у нас набіраецца такая колькасць студэнтаў. Ахвотнікі ёсць ужо цяпер. Заняткі ў школе “Уласная справа” пачынаюцца 8 кастрычніка. Дадатковую інфармацыю вы можаце даведацца па тэл.: 8 (017) 284-00-11; 8(029)616-88-51, а таксама на сайце www.bdc.bsu.by і ў групе “УКантакце” https://vk.com/crmp_bsu.

Дар’я КОЎЗА

Відэа:

print

Вам таксама можа спадабацца: