IAB Digital Picnic: спалучэнне лета і PR

21 Jul, 2017.

Беларускае аддзяленне Асацыяцыі лічбавай рэкламы (IAB Belarus) у разгары лета вырашыла адысці ад фармату канферэнцый у закрытых памяшканнях і арганізаваць IAB digital picnic. Гэта двухдзённая «прапампоўка мазгоў» у галіне PR, тэхналогій і самаразвіцця для ўсіх, хто гэтага пажадае. Медыяцэнтр БДУ таксама вырашыў не адставаць. Яго супрацоўнікі і практыканты сталі валанцёрамі праекта. Атрымаўшы вопыт і веды, мы гатовыя падзяліцца імі з вамі, і расказаць пра тое, што такое digital і чаму так важна ў наш час клапаціцца пра брэнд свайго ўніверсітэта.

«Гэтая канферэнцыя арганізавана для тых, каму цікавыя гаджэты, інтэрнэт і зносіны з людзьмі. – Вітае ўсіх тых, хто сабраўся каля імправізаванай сцэны выканаўчы дырэктар IAB Belarus Кірыл ЛАШЧАНКА. – Гэта першы такі вопыт у нас у Беларусі».

Фармат правядзення сапраўды абраны незвычайны – у выглядзе пікніка на прыродзе. Людзі прыязджалі са сваімі намётамі, дзецьмі і сабакамі, каб правесці дні з 7-га на 8-га ліпеня на беразе ракі Іслач не менш прадуктыўна, чым прасядзеўшы іх за працай у душных офісах. І зусім дакладна наведвальнікі атрымлівалі не меншае задавальненне ад такой колькасці і разнастайнасці лекцый, забаў і майстар-класаў на свежым паветры. Дарэчы, арганізатары паклапаціліся аб тым, каб размова атрымалася максімальна жывая, аб чым адразу і папярэдзілі: «wi-fi на тэрыторыі няма».

Тэмы, узятыя для разгляду, тычыліся беларускіх і сусветных трэндаў, тэхналогій, лакальных медыя, а таксама магчымых інвестыцый у digital. Прафесіяналы з Беларусі, Расіі і краін блізкага замежжа, шырока вядомыя ў такіх галінах як social media, сацыяльныя сеткі, Youtube і Instagram сабраліся разам, каб абмеркаваць тое, як свабодны паток інфармацыі ў пары з ростам папулярнасці сацыяльных сетак робяць брэнды і структуры празрыстымі для разумення іх аўдыторыяй. Прымаць удзел у дыскусіі маглі ўсе жадаючыя.

Арсеній КУЗЬМІНСКІ, выпускнік БДУ спецыяльнасці «Інфармацыя і камунікацыя» распавёў нам аб тым, як гэта – быць у ліку арганізатараў такога маштабнага мерапрыемства:

– Мне здаецца, калі б я не скончыў інфакам, то падчас падрыхтоўкі да мерапрыемства адназначна пасівеў бы. Але родная кафедра загартавала мяне “PR-кветкай”, Тыднем беларускага PR і іншымі, ужо менш габарытнымі івентамі. Дзякуй, вядома, Ірыне Ўладзіміраўне Сідорскай і ўсім астатнім за гэта. Дарэчы, я на пікніку сустрэў некалькі выпускнікоў і выкладчыкаў БДУ.

Вельмі выдатна быць часткай такога неардынарнага праекта. Фармат мерапрыемства, спікеры, комплекснасць (бо можна было паслухаць майстар-клас, а потым заняцца спортам на суседняй сцэне, пабываць у віртуальнай рэальнасці, адпачыць на свежым паветры паблізу ракі і маляўнічай мясцовасці, затым пайсці паесці, а ўвечары пятніцы нават патанчыць), тэмы і цікавыя асобы вакол – гэта можа цябе натхніць,  уразіць. Хоць у рэкламе і забаронена выкарыстоўваць слова «ўнікальны», але Digital Picnic сапраўды адзіны ў сваім родзе ў Беларусі. Да нас прыехалі госці з-за мяжы – профі, спецыялісты, майстры і проста стромкія людзі з асаблівай сферы – гэта паказчык таго, наколькі важнай і сур’ёзнай справай з’яўляецца наш пікнік.

На самай справе, быць арганізатарам мерапрыемства, якое табе цікава, – цяжкая штука. Як і ў выпадку з ужо далёкай “PR-кветкай”’16, я не паслухаў тых спікераў, якія мне былі цікавыя. Ды што там, я наогул нічога не паслухаў, таму што працы было вельмі шмат.

Увесь BTL і event-аддзелы былі занятыя падрыхтоўкай. Падрадчыкі, валанцёры, апаратура – каму будзе цікава слухаць закулісныя тэхнічныя нюансы? Важна, што такое мерапрыемства ўнутры арганізацыі з’яўляецца згуртаванай каманднай працай. Важна, што мы ўсе пастараліся на славу і пачулі станоўчыя водгукі ад гасцей.

Digital – сёння не проста моднае слова. Яно ўсё часцей сустракаецца не толькі сярод людзей, якія працуюць у сферы маркетынгу і рэкламы, але і ў нашай паўсядзённым рэальнасці. Аднак многія ўсё яшчэ працягваюць ўжываць у размове яго няправільнае значэнне, а іншыя наогул аддаюць перавагу адмовіцца ад выкарыстання, каб засцерагчы сябе ад магчымасці зрабіць памылку па няведанні. Таму, вернемся да вытокаў і сфармуем агульнае разуменне напрамкі digital.

Digital маркетынг – гэта выкарыстанне ўсяго комплексу лічбавых каналаў, праз якія прасоўваецца брэнд/кампанія/прадукт або прыцягваецца увазе аўдыторыі. Гэта менавіта тая рухаючая сіла ў адносінах паміж брэндамі і іх аўдыторыямі, якая размывае межы паміж ўнутранымі і знешнімі камунікацыямі online і offline. Паняцце digital ўжо больш, чым паняцце маркетынгу ў цэлым. Але яно ўключае ў сябе ўсё, чым займаецца інтэрнэт маркетынг і нават ідзе далей, выкарыстоўваючы лічбавыя каналы, якія не заўсёды маюць дачыненне да інтэрнэту, такія, як ТБ-рэклама, прыкладання і SMS-рассылка.

Digital маркетынг прысутнічае ў нашым жыцці і ў жыцці нашага ўніверсітэта. Развіццё сацыяльных сувязяў паміж структурамі ўніверсітэта, наладжанасць зносін сярод студэнтаў і выкладчыкаў, вялікая колькасць сацыяльных сетак і наяўнасць свайго ўласнага дызайну – усё гэта робіць БДУ ўніверсітэтам, які ідзе ў нагу з часам. На дадзены момант за навінамі універсітэта ў галоўнай групе БДУ VK сочаць 24 195 чалавек, на Facebook – 2 286. За перыяд свайго існавання на Youtube супрацоўнікамі БДУ былі апублікаваныя больш за 400 відэа на канале. А таксама зусім нядаўна быў запушчаны карысны сэрвіс – Telegram-бот, дзе абітурыенты змогуць хутка атрымаць адказы на хвалюючыя іх пытанні аб паступленні.

15 сакавіка гэтага года была запушчана першая «Школа SMM БДУ», якая доўжылася 2 месяцы. На адведзеных 8 занятках вучні школы разам з супрацоўнікамі БДУ і запрошанымі спікерамі прайшлі немалы шлях: даведаліся больш аб карпаратыўнай культуры ўніверсітэта, працы ў сацыяльных сетках і аб тым, з чаго варта пачаць, калі гаворка ідзе аб уласным праекце. Дарэчы, у многіх да таго моманту ўжо былі свае напрацоўкі і дасягненні. Арганізатары «Школы SMM БДУ» не захацелі спыняцца на дасягнутым. Таму ўжо гэтай восенню чакайце другі сезон, «Школа SMM БДУ» вяртаецца.

ДАВЕДКА: што ўваходзіць у digital?
1. Інтэрнэт і прылады, якія прадстаўляюць доступ да яго (камп’ютары, планшэты, смартфоны і г. д.).
2. Лакальныя сеткі. Ўнутраныя сеткі кампаній — экстранет.
3. Мабільныя прылады. Гаворка ідзе аб усталяванні брэндавых прыкладанняў або арганізацыя WOW-званкоў на тэлефон.
4. Лічбавае тэлебачанне. Асноўная сутнасць — гэта інтэграцыя з прыкладаннямі на вашым тэлефоне, second screen тэхналогіі, сінхранізацыя з інтэрнэт-рэкламай.
5. Інтэрактыўныя экраны, POS тэрміналы. Гэта тып digital media, які паступова выцясняе стандартную вонкавую рэкламу.
6. Digital гаджэты — прылады, якія могуць збіраць інфармацыю і перадаваць яе на іншыя носьбіты. Напрыклад, «разумныя гадзіны», фітнес-бранзалеты і іншыя.

Ксенія ЦАЛКО

Фатаграфіі https://www.facebook.com/DigitalPicnic.by/?fref=ts

print

Вам таксама можа спадабацца: